Állatjóléti pályázatok gyakori hiányosságai
Az elmúlt hetek tapasztalatai egyértelmű hiányosságként jelzik a 2006-ban beadott állatjóléti pályázatok esetén a TIR – Tenyészet Információs Rendszerben való adatok nem megfelelő meglétét.
A problémák megoldása minden esetben a helyi kapcsolattartó állatorvos, megyei koordinátor segítségével történhet, azonban a gazda érdeke és egyben feladata is a pontos adatszolgáltatás.
Általános tudnivalók a TIR-ről:
A Tenyészet Információs Rendszer (továbbiakban TIR) az Európai Unió és az FVM rendeleteiben a szarvasmarha, sertés, juh és kecske tenyészetekkel kapcsolatban előírt nyilvántartásokat biztosítja az állategészségügyi hatóságok, az FVM Állategészségügyi Főosztálya és a Megyei Állategészségügyi és Élelmiszerellenőrző Állomások számára.
Az állat azonosítási rendszerek (Szarvasmarha ENAR, sertés ENAR, juh/kecske ENAR) és a tenyésztési rendszerek (Szarvasmarha Termékenyítési Rendszer, Szarvasmarha Embrió Rendszer stb.) alaprendszereként biztosítja a tartási helyek, tenyészetek és felelős tartóik adatainak nyilvántartását. A jogszabályi környezet változása (új Európai Uniós követelmények, és ennek megfelelő hazai jogszabályváltozások), valamint a kapcsolódó rendszerek újabb igényei miatt szükségessé vált a TIR átalakítása.
A fő változások: a tartási helyek és azok földrajzi koordinátáinak nyilvántartása az Európai Unió előírásainak megfelelően, valamint a tartók regisztrálási kötelezettsége az MVH Ügyfél-regisztrációs rendszerében. Az átalakítás a rendszer alapjait érinti, ezért szükségessé vált egy új, egységes bizonylati rendszer kialakítása.
Adatszolgáltatás:
Az adatszolgáltatás általában bizonylatok kitöltésével és azok beküldésével történik. A bizonylatokat a következő címre kell beküldeni:
OMMI, ENAR, 1525 Budapest, Pf. 30.
Bizonyos adatok elektronikus úton is beküldhetők. Az elektronikus állományokat az enar@enar.hu e-mail címre kell küldeni.
A rendszer üzemeltetésének segítésére ügyfélszolgálati irodák működnek a megyei állategészségügyi és élelmiszerellenőrző állomásokon, valamint az ENAR központban. A központi ügyfélszolgálati iroda címe:
1024 Budapest, Kitaibel Pál u. 4., telefonszáma: 06-1-212 1730.
Kérdéseket e-mailben is feltehetnek, az enarufsz@enar.hu címen.
Az adatok bejelentésére szolgáló űrlapok, illetve a kitöltés kapcsolatos tudnivalók (lásd az alábbi táblázat) a www.enar.hu oldalon keresztül elérhetőek.
|